לקבל יותר לשלם פחות: איפה סל הקניות המשתלם ביותר לחג?

    מיכל יוסקוביץ' No Comments on לקבל יותר לשלם פחות: איפה סל הקניות המשתלם ביותר לחג?

    תקופת החגים המאופיינת בצריכה מוגברת, מורגשת היטב בכיסם של הצרכנים | אספנו אל הסל כ-44 מוצרים הכרחיים בכל שולחן חג, ויצאנו לדרך | הנתונים העדכניים בכתבה שלפניכם

    צבי טסלר
    18:13
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on "זה רגע שלא אשכח לעולם" | הרב ישראל מאיר לאו בראיון מרגש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המסורת מהווה חלק בלתי נפרד משיקולי הצרכן הישראלי. בתקופת החגים נכנסות רשתות המזון לסחרור; היקף הקניות של הצרכן הישראלי עולה משמעותית. וכשהיקף הקניות עולה, שיקולי המחיר רלוונטיים מתמיד.

    ביצענו תחקיר מקיף באמצעות אתר פרייסז. אל סל המוצרים הכנסנו כ-44 מוצרים בסיסיים השכיחים במשקי הבית החרדים. בכדי שהמדד ישקף באופן מדויק את הבדלי המחירים בין הרשתות השונות. נלקחו בחשבון מוצרים זהים אשר היו קיימים בארבעת הרשתות הגדולות במגזר. מהסל הושמטו מוצרים אשר משווקים בחלק מן הרשתות בתחליפים תחת מותג הבית של הרשת. בנוסף, נלקחו מוצרים אשר עומדים תחת כשרויות מהודרות, כדי לבצע התאמה מדויקת ככל האפשר לסל הקניות החרדי.

    סניפי הרשתות נתחמו גיאוגרפית לאזורי המגורים של האוכלוסייה החרדית. בהתאם לנתונים המצביעים על היקף קניות קטן של החברה החרדית באונליין, מחירי הרשתות באונליין, לא שוקללו.

    המחירים שוקללו בין ארבעת הרשתות הגדולות: רמי לוי, אושר עד שוק מהדרין ו"יש חסד". הממצאים הראו כי התחרות בקרב הרשתות הגדולות גבוהה מאוד. במרבית המוצרים פער המחירים לא חצה את רף ה-50%.

    רשת המזון "שוק מהדרין", נרשמה כמובילה בעלויות כאשר סך העלות הכוללת של סל הקניות שלה עמד על כ-550.67 ₪. העלות היקרה ביותר מבין ארבעת הרשתות.

    "רמי לוי" מנצחת את הרשימה. בעלות כוללת של 477.39 ₪, יצא סל הקניות של "רמי לוי", כסל הקניות המשתלם והזול ביותר מבין ארבעת הרשתות.

    המוצרים הבאים מספקים הסברים לפערים המשמעותיים בין הסלים השונים. כך לדוגמא, אורז פרסי 1 קילו נמכר במחיר של 10.90 ₪ ב"שוק מהדרין" לעומת 5.90 ב"רמי לוי". פער של כ- 84.75%

    מוצרים נוספים אשר שווה לשים לב לפערי המחירים בין הרשתות:

    עוגת הבית בחושה של "אסם" 400 גרם, נמכרת ב"שוק מהדרין" במחיר של 14.60 ₪ לעומת 8.90 ב"רמי לוי". פער של כ- 64.04%.

    חציל טרי במשקל, נמכר ברשת "שוק מהדרין" במחיר של 8.90 ₪ לעומת 5.9 ₪ ב"רמי לוי". פער של כ- 50.85%.

    יוקר המחייה בישראל, מטריד את כולנו. על פי נתוני ה-OECD  שפורסמו בחודש האחרון, בשנת 2022, הייתה ישראל המדינה עם יוקר המחייה הגבוה ביותר מבין המדינות החברות בארגון כאשר שנייה לה ניצבה שוויץ. עליית המחירים הדרסטית, הופכת את הקנייה "השכונתית", ליקרה הרבה משהכרנו.

    עריכת השוואה ושימת לב למחירי המוצרים ברשתות השונות, יכולה לחסוך לכם מאות שקלים, ולמנוע מכם לצאת פראיירים. מדי שבוע אנחנו נגיש לכם את הנתונים המלאים והמדויקים לצורך כך, מדי שלישי בתוכנית "שטח צרכני".

    האזינו להסבר המרתק של הפרשן הכלכלי חיים גיל, על תרבות הצריכה, וההסבר של נתוני הסל המפתיעים

     

     

     



    0 תגובות